Sales outsourcing

Sommige gebruikers van het CRM systeem willen meer dan de standaard projectmogelijkheden
(het definiƫren van een project binnen het CRM systeem)

Zij werken nauw samen met hun klanten en nemen (een deel) van het salesproces van hen over.
Hun klant wil dan uiteraard regelmatig inzage in de vorderingen (hoeveel belletjes, afspraken, offertes, deals ..)
Het komt ook voor dat het salesproces na de offerte of eerste deal weer verder wordt opgevolgd door hun klant zelf.

Hoe handig is het dan, als het team dat aan een klantproject werkt, specifiek kan inloggen op dat ene project: na inlog ziet men alleen alle gegevens
zoals bedrijven, contactpersonen, bel-notities & emails van zichzelf en de teamleden die aan dit project werken en verder niets.
Het is als het ware een hermetisch afgesloten database, binnen de overall CRM database.
Indien gewenst, kan zelfs de klant voor wie men sales doet, inloggen in zijn eigen project en kan de vorderingen daarmee zelf volgen zonder dat tijdrovende rapportage nog nodig is. Vaak worden dan wel alleen leesrechten gegeven: men kan alles zien maar niets veranderen..
Door deze unieke mogelijkheden die vrijwel geen enkel CRM systeem biedt, kan een sales outsourcing project een grote meerwaarde krijgen.

De specifieke inlog op een project is binnen CRM zo geavanceerd, dat zelfs – als een specifieke contactpersoon van een bepaald bedrijf in meerdere projecten tegelijkertijd “meeloopt”, men na inlog op het klantproject toch alleen de gegevens van die persoon ziet, die te maken hebben met dat specifieke klantproject. Dus alleen de bel-notities en email onder die Contactpersoon, die te maken hebben met het klantproject.